SLEVA 20% NA VŠE | KÓD: LETO20 | + DOPRAVA ZDARMA!

Rozhovor pro Modio.cz - V Ornamenti je velký kus srdce a touhy přinášet radost, říká Dáda Kutilová

   
 

Pokud si potrpíte na krásné šperky, e-shop Ornamenti by zcela jistě neměl uniknout vaší pozornosti. Během covidových uzávěrek jej založily máma s dcerou, Dagmar a a Karolína Kutilovy. Prostřednictvím jejich společného projektu se nyní krásné a přitom finančně dostupné šperky dostanou v krásném balení ke každému, kdo po nich zatouží. A jak svorně říkají: Ornamenti je jejich srdeční záležitost a splněný sen.

Ornamenti – to je rodinný podnik mámy s dcerou. Kdy ten nápad přišel?

Nápad založit e-shop se šperky se zrodil v roce 2020, kdy jsme všichni byli zasaženi vlnou covidu. Doba nebyla pro nikoho jednoduchá. Vedu svou PR agenturu, a v té době jsme všichni museli sedět doma, a všechno bylo zavřené. I moji klienti, kteří jsou hlavně z oboru módy, kosmetiky, cestování a dekoru, museli omezit výdaje a tím pádem i PR služby, takže mi ubyla práce.

Už dlouho předtím jsem ale přemýšlela, jakou jinou cestou by se ještě mé podnikání mohlo vydat, v tu chvíli byla volba online obchodu jasná. Moje vášně cestování (které také bylo téměř zcela omezeno) a krásné a dostupné šperky se spojily v myšlenku na nový e-shop. S dcerou jsme od malička cestovaly, rády jsme na cestách obdivovaly, poznávaly a občas i nakupovaly šperky, které nás dokázaly oslovit. V covidové době se sice do společnosti nemohlo, ale ženy se stále chtěly líbit a dělat si radost, takže online obchody, naštěstí, dobře fungovaly.

Chtěly jsme ženám všech generací nabídnout cenově dostupné, a přesto kvalitní a krásné šperky. Tehdy byl čas a vlastně i motivace a chuť do něčeho nového. Na začátku ledna 2021 napsala jednomu známému, zda by mi nepomohl založit e-shop, a tak to vše začalo.

zdroj: archiv Ornamenti

Bylo i pokračování tak snadné, jako to zní?

Kdybych věděla, co všechno založení a vedení e-shopu obnáší, tak bych si to ještě aspoň dvakrát rozmyslela. Ale jak se říká: „odvaha je jen nedostatek informací“, a to platilo i pro mě. Možná to je dobře. Dnes nelituji. A věřím, že nelituje ani má dcera Karolína, která do toho s nadšením šla se mnou a od začátku mi byla rádkyní i věcným kritikem.

Dnes máme úkoly rozdělené a zatím vše funguje. V mezidobí se zase rozjela moje PR agentura, přibyli noví klienti a bylo toho opravdu hodně. V druhém roce fungování jsem si konečně přiznala, že není v našich silách, abychom vše zvládaly samy dvě, a dnes už máme tým lidí, kteří dělají e-shop lepší a lepší. Ať už se starají o on-line marketing, sociální sítě, grafiku nebo pomáhají s balením objednávek a komunikací se zákazníky, každý z nich je pro nás nepostradatelným článkem společného týmu Ornamenti. 

Kde se vlastně vzal název Ornamenti?

Miluji italštinu. Italština je krásný a libozvučný jazyk. A stejně jako název mé PR agentury je z italského cammino, což znamená cesta, stezka nebo směr (tedy ten správný směr), tak i e-shop nese název z italského slova ornamenti, což znamená ozdoby, šperky pro ženy. Logo a slogan už ale navrhovala moje dcera Karolína. 

zdroj: archiv Ornamenti

Co je hlavní přednost Ornamenti?

Určitě dostupnost krásných, originálních šperků a skvělý servis. V momentě, kdy zákazník potřebuje nějaký šperk vyměnit či vrátit, vše řešíme v podstatě do několika hodin. Komunikujeme se zákazníky, nic pro nás není problém a vše se dá řešit. Někdo by mohl namítnout, že to už je dnes samozřejmostí, ale bohužel stále není. Sama se s tím setkávám nejen v online obchodech, ale i běžně ve službách.

My si zakládáme na tom, že jakoukoliv potřebu klienta řešíme obratem. Všechny šperky projdou před odesláním důkladnou kontrolou kvality. Objednávky odesíláme do 24 hodin. Veškeré šperky v nabídce máme reálně skladem. V případě, že zákazník potřebuje konzultovat výběr, jsme k dispozici.

Nejvýstižnějším krédem našeho obchodu je známé „co sám nerad, nečiň jiným“. Vybíráme šperky, se kterými se můžeme ztotožnit, vybíráme dopravce, které považujeme z vlastní zkušenost za spolehlivé, zboží zákazníkům předáváme ve formě a balení, ve kterých bychom samy chtěly zásilky dostávat. Je v tom velký kus srdce a touhy přinášet radost i v těžkých dobách.

Na stránkách píšete, že se jedná o šperky předních evropských designérů. Podle čeho je vybíráte a oslovujete ke spolupráci?

Všichni naši dodavatelé prošli pečlivým výběrem. Ať už se jedná o kvalitu šperků, kvalitu komunikace, rychlost dodání nebo výběr designu. K tomu všemu jsem při rozhodování, s kým budeme spolupracovat, přistupovala s velkou zodpovědností a pečlivostí. Dnes máme dodavatele hlavně ze Španělska, Německa, Holandska a Portugalska. Se všemi designéry máme za tu dobu utvořené přátelské vztahy a spolupráce funguje čím dál lépe. 

zdroj: archiv Ornamenti

Mezi bestsellery na vašem e-shopu patří pozlacené šperky. Proč si vaše zákaznice vybírají právě pozlacené kousky?

Ať už se jedná o pozlacené stříbro nebo stále oblíbenější chirurgickou ocel, jsou zkrátka aktuálně nejmódnější a nejžádanější. A to nejen u nás na e-shopu, ale v podstatě celosvětově. Je to zrovna aktuální módní trend, ale není vyloučené, že se to zase za nějakou dobu změní a oblíbené bude zase stříbro. Všechny módní proudy se stále točí dokola…

Máte samostatnou kategorii voděodolné šperky. V čem ta voděodolnost spočívá?

Jsou to šperky z velmi kvalitní chirurgické oceli. Voděodolnost spočívá v tom, že i když je nosíte do vody, tedy sprchy, moře či bazénu, tak nemění barvu, nečernají a neničí se. Přirozenou vlastností zlata i stříbra je změna barvy v důsledku chemických procesů na kůži či v okolí, tedy v potu, ve vodě, ve vzduchu… Oblíbená chirurgická ocel je tak vhodná pro všechny typy pleti, je nealergizující a neobsahuje olovo ani nikl. Teď v létě patří mezi bestsellery.

zdroj: archiv Ornamenti

V recenzích se často píše chvála na krásné balení. Jak tohle krásné balení vlastně vypadá?

Všechny naše šperky balíme zdarma do dárkového balení – pouzdra na šperky, krabičky, balicího papíru, posíláme je s věnováním. Zkrátka tak, aby měl každý zákazník nebo obdarovaný při rozbalení pocit jako o Vánocích, aby měl radost jako ji mají malé děti z rozbalování dárků. Do každé objednávky přidáváme také kartičku s osobním poděkováním a motivací na další nákup, třeba v podobě slevy na zboží.

Nakupují u vás i muži? A umí se dnešní muži trefit do vkusu svých poloviček?

Sama jsem to ani neočekávala, ale kupodivu nakupují a poměrně často. Nejvíce však v předvánočním období, kdy pořizují především šperky, u kterých nic nezkazí jejich výběrem. Tedy např. že neobjednávají příliš často prstýnky, u kterých by nemuseli odhadnout velikost. Na odbyt u nich jdou především velmi oblíbené pozlacené náhrdelníky s písmenem od značky MOSUO. Každé písmeno má v sobě vsazeno drobný briliant a působí velmi decentně i luxusně. Dále jsou velmi oblíbené pozlacené náhrdelníky se znamením zvěrokruhu od PDPAOLA.

zdroj: archiv Ornamenti

Chystáte na podzim a předvánoční sezonu nějaké novinky?

My přinášíme novinky v podstatě neustále. Stále rozšiřujeme sortiment a jdeme s aktuálními módními trendy. Na podzim i před Vánocemi se mají zákazníci určitě na co těšit. Většina našich značek přichází s novými kolekcemi, které zákazníkům nabídneme i my. A hledáme i další zajímavé a neokoukané značky, jejichž šperky nás zaujmou a osloví. Je důležité se mít stále na co těšit. Proč tedy ne třeba na nový šperk?

 

Rozhovor najdete také přímo na Modio.cz: V Ornamenti je velký kus srdce a touhy přinášet radost, říká Dáda Kutilová | Modio.cz

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení